امارات متحد عربی

قاره: آسیا

شرح

این کشور از شرق با عمان و از جنوب با عربستان سعودی مرز زمینی دارد. امارات متحده عربی با قطر و ایران هم از طریق آب‌های خلیج فارس همسایه است.
امارات متحده عربی کشوری در کنار خلیج فارس است که از مجموعه ی اتحاد ۷ شیخ‌نشین در سال ۱۹۷۱ تشکیل شد. هفت شیخ‌نشین این کشور شامل ابوظبی، دوبی، شارجه، راس‌الخیمه، فجیره، ام‌القوین و عجمان است. ابوظبی بزرگترین شیخ‌نشین آن است و دومین شیخ‌نشین دوبی است.
بخش اعظم این سرزمین را صحرا تشکیل می‌دهد. دو رشته کوه نیز در این کشور وجود دارد. سواحل این کشور، که اکثر جمعیت کشور در آن ساکنند، عمدتا پوشیده از نمکزار است. کوه های هاجر در شبه جزیره موسندام از ارتفاعات مهم امارات متحده عربی به شمار می رود. بلندترین نقطه در امارات قله ی الحجر با 1189 متر ارتفاع است. مساحت این کشور به جز کوه های ججار در شرق، را کویری کم ارتفاع تشکیل می دهد. در این کشور هیچ نهری که در طول سال جاری باشد وجود ندارد.
آب و هوای امارات

امارات متحده عربی آب و هوایی گرمسیری دارد، تابستان های آن داغ و مرطوب و زمستان های آن ملایم است. در طول سال باران زیادی نمی بارد و بارش باران عمدتا در فصل زمستان دیده می شود. میزان بارندگی در سال در حدود 13 سانتیمتر می باشد. در پایان زمستان و نیز در طول زمستان وقوع طوفان شن معمول است. متوسط درجه حرارت در ماه ژانویه 33 درجه سانتی گراد و در ماه ژوئیه 17 درجه سانتی گراد است.
آسمان دبی در تمام طول سال آفتابی است. هوا گرم است و در تابستان به 48 درجه سانتی گراد می رسد. در زمستان نیز درجه حرارت به 10 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

واحد پول امارات درهم میباشد.

این کشور با اتکا بر صادرات ذخایر نفتی و گاز طبیعی موجود در دریا و خشکی، یکی از بالاترین سطوح زندگی در جهان را دارد.
تعمیرگاه های کشتی، کارخانه های کودسازی، بانکداری، بازرگانی، فرودگاه های بین المللی و مراکز تجاری بخشی از صنعت امارات را تشکیل داده اند. در این کشور مهاجران از ایران و شبه قاره هند اکثریت نیروی کار را تشکیل می دهند. کشاورزی در امارات محدود است به واحات و تعداد کمی از محل های ساحلی که با آب شیرین شده آبیاری می شوند.توریسم یکی از اساسی ترین پایه های اقتصاد امارات متحده عربی می باشد.
تولید ناخالص داخلی در این کشور 167.3 میلیارد دلار است. سه میلیون و ۶۵ هزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند. نرخ بیکاری در این کشور 2.4 درصد است. 19.5 درصد از مردم آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در سال ۲۰۰۷ نرخ تورم ۱۱ درصد بود.
سیاست نظارت بر ارز در این کشور وجود ندارد. بانک های تجاری بسیاری تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت دارند. در این کشور مالیات شخصی دریافت نمی‌شود.
امارات متحده عربی روزانه دو میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند که تمامی آن را صادر می‌کند. مصرف نفت این کشور روزانه ۳۷۲ هزار بشکه است که آن را وارد می‌کند.
محصولات صادراتی این کشور شامل نفت خام، گاز طبیعی، کالاهای ترانزیتی، ماهی خشک شده و خرما است که به کشورهای ژاپن (23.4 درصد)، کره جنوبی (10.3 درصد)، تایلند (5 درصد) و هند (4.8 درصد) صادر می‌شود.
محصولات وارداتی این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، مواد شیمیایی و غذا است که از کشورهای چین (13.1 درصد)، هند (10.2 درصد)، آمریکا (8.9 درصد)، ژاپن (6.2 درصد)، آلمان (6.1 درصد) و ایتالیا (4.7 درصد) وارد می‌شود.

شرح

بر خلاف سایر کشورهای دنیا، صدور ویزای توریستی امارات توسط اداره مهاجرت و وزارت کار انجام می‌شود و سفارت امارات متحده عربی ویزای توریستی صادر نمی‌کند. درخواست ویزای توریستی امارات متحده عربی تقریبا بی‌دردسر است و توسط کارگزاران زیادی انجام می‌گیرد. به دلیل دخالت‌ نداشتن سفارت، احتیاج به مصاحبه نیست و حضور متقاضی ضرورتی ندارد. فقط باید براساس نوع ویزایی که می‌خواهید، مدارک و پول کافی را به کارگزار مورد نظرتان برسانید.

انواع ویزاهای توریستی امارات
برای ورود به هر کدام از شهرهای امارات، باید ویزای امارات متحده عربی را داشته باشید. ویزای توریستی امارات معمولا ۱۴ روزه است و هر ویزا به مدت یک ماه اعتبار دارد؛ یعنی با ویزای توریستی امارات شما حق ۱۴ روز اقامت در شهر مورد نظرتان را دارید. البته دریافت ویزای یک ماهه و سه ماهه هم از امارات امکان پذیر است و با انتخاب این نوع از ویزا شما امکان یک یا سه ماه اقامت در شهر مورد نظرتان را دارید.
هزینه ویزای توریستی امارات براساس نوع ویزا، مدت اقامت، عادی یا ضروری بودن متفاوت است. در صورتی که بخواهید بدون بلیط ویزا بگیرید، از شما یک چک ضمانت هم دریافت می‌کنند.

مدت زمان اخذ ویزای امارات
ویزای امارات در دو نوع عادی و اضطراری اخذ می‌شود. دریافت ویزای عادی معمولا ۷ روز کاری و ویزای اضطراری حدود ۳ روز کاری زمان می‌برد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی امارات
اسکن رنگی دقیق و کامل از دو صفحه اول پاسپورت
اسکن رنگی از یک قطعه عکس
نوع ویزا: یک بار ورود

توجه: ماندن در امارات حتی یک روز بیشتر از مدت اعتبار ویزا به هر دلیلی، خلاف قوانین امارات متحده عربی است و علاوه بر دریافت جریمه‌ی نقدی برای هر روز اقامت بیشتر، دچار دردسرهای قانونی دیگری نیز خواهید شد.